Russian TDPL is available for orders

Dmitry Olshansky dmitry.olsh at gmail.com
Wed Apr 4 13:46:26 PDT 2012

On 04.04.2012 22:56, Igor Stepanov wrote:

> Все таки имелась в виду не дисковая
> память, а ОЗУ. Можно ли назвать ее
> "регулярной"?

Глядя на оригинал - "mass storage" это точно не RAM :)
Думаю подразумевается в виду механизм виртуальной памяти, при котором
страницы весьма легко могут оказаться на диске.

BTW, we can ask the author of the book!

Andrei, may I ask you what kind of memory you had in mind when refereed
to "mass storage" in this statement of TDPL?

"The existence of a spectrum of memory architectures that navigate
different trade-offs among density, price, and speed, has caused an
increased sophistication of memory hierarchies; accessing one memory
word has become a detective investigation that involves questioning
several cache levels, starting with precious on-chip static RAM
and going possibly all the way to mass storage."

I believe it's harddisk(s) and it's ilk via virtual memory, while Igor
(a corrector for Russian edition) thinks it's regular RAM.

> Да, фраза немного странная. Кст до
> лит. редактирования она звучала так:

пока неплохо

ай-ай-ай )

финиш

> P.S. Ничего, что я по-русски?

I've seen Spanish used, so it's should be more or less OK :)
The topic provides nice excuse anyway.
(Я тут и испанский видел, думаю более ли менее нормально. Тема в любом
случае дает отличный повод для применения великого и могучего)

--
Dmitry Olshansky